Znak Tegel

Lotnisko Tegel – gdzie bezpiecznie i taniej parkować?

Oferta parkingów przy lotnisku Tegel jest bardzo duża niemniej ceny są raczej wysokie. Z kolei darmowe parkowanie przy ulicy Saatwinkler Damm oraz na małym parkingu zlokalizowanym tuż obok, może nie dawać komfortu z obawy o bezpieczeństwo samochodu. Dlatego polecamy pozostawienie samochodu na parkingu przy centrum handlowym Der Clou. Poniżej odnajdziecie podstawowe informacje na ten temat.

Jak dojechać z Tegel do Der Clou?

Centrum Handlowe Der Clue oddalone jest od lotniska Tegel o 4 km. Trasę pomiędzy obiektami odnajdziecie tutaj. Dojazd jest bardzo prosty i trwa nie więcej niż 10 minut. Wjazd i wyjazd na parking centrum handlowego zlokalizowany jest od strony ulicy Kapweg. Parking należy do sieci ContiPark. Na stronie odnajdziecie wszelkie informacje dotyczące warunków pozostawienia samochodu.

Jeden z wątków na temat parkowania przy lotnisku Tegel ciągnie sie na forum fly4free.pl od 2012 roku. Ostatnie wpisy i szczegóły odnajdziecie pod tym linkiem. Po analizie porad i naszej sytuacji podjęliśmy decyzję o poszukaniu darmowego wolnego miejsca przy ulicy Saatwinkler Damm (wzdłuż ulicy bądź na małym parkingu zlokalizowanym tuż przy niej). W okolice lotniska dojechaliśmy o 5.30 rano. Niestety po kilkukrotnym okrążeniu całego rejonu nie znaleźliśmy wolnego miejsca. Drugim naszym wyborem był również polecany przez forumowiczów strzeżony parking przy centrum handlowym Der Clou. I z całą pewnością możemy polecić to miejsce jako bezpieczną alternatywę wobec pozostawienia auta przy ulicy i tańszą opcję w relacji do regularnych parkingów przylotniskowych.

Procedura wjazdu i opłat

Aby dostać się na parking przy pierwszej bramce wjazdowej pobieramy bilet, wyjeżdżamy na ostatnie piętro, gdzie dojeżdżamy do kolejnego szlabanu i ponownie skanujemy bilet. Wtedy otwiera się wjazd na dach budynku, gdzie zlokalizowany jest parking długookresowy. Zdjęcie parkingu odnajdziecie tutaj. Miejsc jest bardzo dużo i podczas naszego pobytu zajęte było nie więcej niż 20 proc. Maksymalnie nasze auto możemy tutaj zostawić na 30 dni.

Opłatę wnosimy w automacie zlokalizowanym na tym samym poziomie przy windzie do centrum handlowego. Skanujemy bilet, dokonujemy opłaty i pobieramy bilet, który ponownie dwukrotnie skanujemy, by wyjechać z obiektu.

Cena

W lutym 2019 płaciliśmy za jeden dzień postoju 2 eur, za dwa tygodnie 28 euro. Aktualnie cena za pierwszy dzień wynosi 2 eur, a za każdy kolejne 24 godziny 3 eur. Pierwszy tydzień kosztuje 20 eur, każy kolejny 21 eur. A więc ceny poszły w górę, ale i tak to około połowę ceny oferowanej przez parkingi na lotnisku. Szczegóły znajdziecie na stronie ContiPark.

Ograniczenia – godziny otwarcia parkingu

Parking należy do centrum handlowego i niestety nie jest dostępny 24 godziny na dobę. Aktualne godziny otwarcia bram wjazdowych wyglądają następująco:

Poniedziałek 06:30 – 23:00
Wtorek 06:30 – 23:00
Środa 06:30 – 23:00
Czwartek 06:30 – 23:00
Piątek 06:30 – 23:00
Sobota 06:30 – 23:00
Niedziela 09:30 – 20:30

W naszym przypadku wjazd na parking był już otwarty od godziny 6.00 rano, ale trudno określić czy to reguła czy raczej wyjątek.

Przejazd pomiędzy parkingiem i lotniskiem Tegel

Tablica informacyjna na przystanku przed centrum handlowym Der Clou

Kiedy postanowiliśmy, że skorzystamy z parkingu Der Clou odwiozłem dzieciaki i Alę pod lotnisko gdzie wypakowaliśmy nasze bagaże. Można było podjechać pod niemal samo wejście, więc nie było trudności z przeniesieniem rzeczy do wewnątrz. Następnie pojechałem na parking o zostawiłem samochód. Zjechałem windą na parter i wyszedłem głównym wejściem centrum handlowego od strony ulicy Kurt-Schumacher Damm. Jeśli drzwi będą zamknięte można skorzystać z wejść bocznych. Dokładnie naprzeciw wejścia głównego, po drugiej stronie ulicy znajduje się przystanek autobusowy, na którym zatrzymuje się autobus numer 128. Autobus kursuje kilka razy w ciągu godziny. Na przystanku jest oczywiście rozkład jazdy, ale też elektroniczna tablica z informacją o nadjeżdżających autobusach. Czekałem nie dłużej niż 10 minut, spędzając ten czas w położonej tuż obok kawiarence z dobrą kawą i śniadaniem.
Wchodząc do autobusu pierwszym wejściem, bilet kupujemy u kierowcy. Polecam posiadać drobne euro, tak by nie było kłopotu z wydawaniem. Koszt biletu to 2,50 eur za przejazd pod lotnisko. Moja podróż trwała nie dłużej niż 10 minut. Po drodze jest kilka przystanków, ale nie możemy przeoczyć naszego celu, ponieważ autobus zatrzymuje się dokładnie przed terminalem.

Tablica elektroniczna na przystanku przed centrum handlowym Der Clou

Z kolei po powrocie przystanek dla wsiadających do autobusu jest lekko oddalony od miejsca, w którym wysiadałem i znajduje się w miejscu, gdzie zatrzymuje się kilka innych autobusów. Wszystko na przystankach jest jednak dokładnie opisane. Podróż na parking w godzinach szczytu zajęła mi również nie więcej niż 10 minut.

Wszystkie opisane dane pochodzą z lutego 2019 roku, natomiast publikując artykuł zaktualizowałem ceny na listopad 2019 r.

Napisał

1 thought on “Lotnisko Tegel – gdzie bezpiecznie i taniej parkować?

1. Useful information. Lucky me I found your web site by accident, and I’m stunned
    why this twist of fate did not happened in advance! I